Sosyal medya platformları şirketlerin, markaların ya da
kişilerin kendilerini hedef kitlelerine dilediği gibi anlatabildiği, internet
üzerindeki platformların genel adıdır. Bu tanım göz önüne alındığında sosyal
medyanın bu kadar çok kullanılmasındaki nedenler de kolaylıkla anlaşılabilir.
Kişiler ya da markalar sosyal medya üzerinden hedef kitlesine göreceli olarak
bir ücret ödemeden kolaylıkla ulaşabiliyor. Daha da önemlisi insanlarla
algısını, tarzını, düşüncesini paylaşabiliyor.
Bunun yanında markalar söylemek istediklerini en iyi
yansıtacak sosyal medya platformlarını da seçme özgürlüğü yakalıyorlar.
Fotoğraflar üzerinden tanıtım yapmak isterse Instagram’ı, sadece videolarla
yansıtmak istediğinde Youtube’u, tamamen kurumsal olmak için Linkedin’i ya da eğlence
odaklı olmak için Snapchat’i seçebileceği gibi hepsi içinse Facebook’u tercih
edebiliyor.
Sosyal medya tercih edilebilirlik açısından televizyon
gazete ve film gibi geleneksel medyaya fark atıyor. Çünkü;
Bu mecralara göre daha fazla erişilebilir olan sosyal medya
platformları herkesin kullanımı için uygundur. Kontrol altında olan geleneksel
medyada mesajlar ortaya çıktıktan sonra değiştirilemez ancak sosyal medyada
paylaşımlara yorumlara anında müdahale etmek mümkündür. Sosyal medya bu anlamda
özgürdür. Tercih edilmesindeki en büyük nedenlerden biri de sunduğu bu ifade
özgürlüğüdür.
Sosyal Medya
Danışmanlığı İçin Teklif Al